tisdag 10 maj 2011

UTE FÖR GOTT

Det var nu ett tag sedan jag fotograferade händelseförloppet. Det betyder dock inte att jag inte har jobbat. Jag tycker dock att det är så svårt att få bra bilder då jag inte kan komma på rätt avstånd på grund av den minimala bygglokalen. Nu är skrovet dock ute för gott.


Målningen har tagit tid. Efter att ha konstaterat svårigheten att få det snyggt och livsfaran att måla inomhus (man raglade ut trots ansiktsmasken varit på) övergav jag tvåkomponentsfärgen och fortsatte med vanlig båtlackfärg (International). Det blev några lager med spackling emellan för att få det någorlunda jämnt. Svårast var det att få utriggarna bra eftersom glasfiberväven gick omlott på många ställen på grund av den oregelbundna formen. Att få det perfekt fick jag glömma eftersom detta krävt ännu flera lacklager. Det gäller att acceptera att båten av de flesta kommer att ses på avstånd. Till sist tillkom dekormålningen. Jag hittade de färgtoner som jag ville ha på Epifanes färgkarta.


Dessa färger finns i seglet.


Bilder av detaljer kommer att läggas upp inom kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar